Przejdź do treści

Sprawdzenie i serwis roweru

Jak to u nas wygląda!

Etap 1 #mycie

Każdy rower, który trafia do nas na serwis, jest pierwszej kolejności myty. Dzięki temu jestem w stanie ocenić stan każdego elementu roweru.  Sprawdzam czy rama nie jest pęknięta, czy nie posiada odpryśnięć lakieru lub rdzy. Często się zdarza, że rower po zimie nosi elementy rdzy. Wykorzystując delikatne środki usuwam rdzę oraz przechodzę do kolejnego etapu.

Etap 2 #luzy

Już po wstępnym wyczyszczeniu roweru z brudu, sprawdzam czy wszystkie śruby poprawnie dokręcone.

Następnie sprawdzam kierownicę, korbę oraz koła – czy nie posiadają luzów oraz czy wszystkie łożyska działają prawidłowo. Jeżeli któryś z elementów wymaga “skasowania luzu” – wykonuję to jednocześnie czyszcząc/wymieniając/smarując łożyska.

DSC_0848

Etap 3 #napęd

Bardzo ważnym elementem roweru jest napęd, czyli wszystko co wiąże się z nadawaniem prędkości rowerowi. Zawsze podczas serwisu sprawdzane jest zużycie łańcucha (jeżeli konieczna jest wymiana – wysyłam SMS do klienta). Jeżeli łańcuch jest dobry, zawsze jest czyszczony i smarowany oliwką do łańcuchów (nigdy nie warto smarować łańcucha smarem). 

W przypadku rowerów z biegami (przerzutkami) czyszczone są również zębatki (z przodu i/lub tyłu).

IMG_20220706_175246

Etap 4 #koła

W kolejnym kroku sprawdzane są koła, m.in. czy bieżnik jest odpowiedni. czy koło jest prawidłowo osadzone i czy dokręcenie śrub jest odpowiednie. Sprawdzam czy koła są proste i nie wymagają centrowania. 

Bardzo ważnym czynnikiem, który trzeba sprawdzić jest również poziom ciśnienia w ogumieniu. 

Etap 5 #hamulce i przerzutki

Jak nie mamy już problemu z napędzeniem jednośladu to warto też go bezpiecznie zatrzymać. Sprawdzam jakość pancerzy i linek rowerowych, kontroluje grubość klocków hamulcowych oraz odpowiednie napięcie linki hamulcowej.

Etap 6 #podsumowanie

Jeżeli konieczna jest wymiana elementów roweru to wysyłam do klienta wiadomość sms z informacją co powinno się wymienić i jakie będą koszta zakupu nowych części. 

Klient na tej podstawie akceptuje koszty, przystępujemy do wymiany i zakończenia serwisu.

Na sam koniec klient dostaje sms z informację o zakończeniu serwisu, kosztami całkowitymi oraz podsumowaniem prac (w punktach) jakie zostały wykonane.

IMG_20220822_161524 (1)